Miriam Bengtsson

Svarar på frågor

Publicerad 2013-11-06 13:58:01 i Allmänt,

Som vanligt vill jag börja med att tacka alla er otroligt underbara människor! Är det verkligen sant att det finns såhär MÅNGA fina människor som gillar MIG!? Har bara fått bra feedback från er, det är helt sjukt! Vad hände med de så kallade "hatarna"? Ni har skrivit så fina saker till mig, blir helt rörd. Vill så gärna svara på varenda kommentar och ska verkligen försöka hinna med. Men jag vill säga att jag har läst varenda kommentar och uppskattar er alla till tusen. Vad fina ni är<3
 
Nu tänkte jag börja dagen med att svara på några av era frågor. I fortsättningen tänkte jag ha typ "dagens fråga" och kanske inte så mycket frågestund. Så fråga på hela tiden så kanske just DIN fråga blir "dagens fråga"!
 
Alltså hur ska man ha för fokus och för inställning om man skulle söka till idol, för jag har sett genom åren att det är då jävla tufft och komma med, men min fråga är nog mer hur ska man förhålla sig för att ja, men jag kommer komma med till fredags finalerna eller vad det än gäller, så skulle va jätte tacksam för att du skulle kunna svara på mina frågor, det är ganska viktigt men allafall du är grym att du tog dig såhär långt i tävlingen också, så ha det bra och fortsätt sådär. Kram
Sanningen är JA, det är tufft att komma med i idol. Det är INTE många som söker endast en gång och kommer med. Du ska ha så mycket på din sida, och det handlar mest om tur och timing. Många tror att just "JAG" kommer vara den där som dem söker, "jag" kommer vara den personen av ett tiotals tusen människor som tar mig till topp tio. Detta är den hårda sanningen tyvärr. Idol är inte en talangtävling. Det är först och främst ett TV PROGRAM och du måste ha något som är intressant för tv. Framförallt handlar det verkligen inte om vem som sjunger eller uppträder bäst. Jag känner väääldigt många som har sökt till idol som är sjuka sångare men som inte ens har tagit sig till den riktiga juryn. Eller som endast har gått till slutaudition. Även om man går lika långt som jag gick handlar det om vem som är mest populär. Men efter att ha sökt tre-fyra gånger så lär man sig väldigt mycket om hur idol och liknande program fungerar. Det du ser på tv är inte så det är när du väl kommer dit och under slutaudition måste du klara pressen. Men nog med det negativa. Jag säger inte att det är omöjligt utan bara att man inte ska bi förkrossad om man inte kommer vidare första, andra eller tredje gången för vid fjärde gången så kanske du lyckas. Ta inte idol så seriöst heller, det är absolut inte enda vägen att gå för att lyckas inom musiken. Börja skriva egen musik, gör covers på youtube osv. Dessutom om du kommer en bit på vägen själv och idol får upp ögonen för dig kanske du blir uppringd. Idol är inte allt, när jag sökte denna gången var det bara en rolig grej och så från ingenstans kom jag till topp åtta och har bara njutit av resan. Men om det är något tips jag kan ge är det att bara vara sig själv, om du gillar att sticka ut gör det, men om du bara är en vanlig prick så var det. Är du social och högljudd så var det, är du tyst och blyg så var det. Försök INTE vara någon du inte är utan var dig själv och det menar jag från hjärtat ut. Titta på alla topp tolv. VI alla kom så långt för att vi höll kvar vid våra personligheter. Idol vill ha en blandning och om du har tur kanske just du blir en bit i den godisblandningen. Men om du försöker vara någon du INTE är kommer någon annan som faktiskt är sådan köra över dig. Hoppas du fick svar på din fråga. Tack för att du kommenterade här på bloggen och jag uppskattar att du vågade fråga! Ta hand om dig, stor kram!
 
Där var dagens stora fråga, nu tänkte jag bara svara lite snabbt på några små frågor som jag snappade upp.
 
Vad tyckte du egentligen om idoljuryn?
Handen på hjärtat så tycker jag bara gott om idoljuryn. Alla är så bra på sitt sätt. Bagge är gullig och go. Bard är hård och ärlig. Laila är snäll och omtänksam. Men om det är någon jag verkligen vill hylla så är det Pär programledaren. Vilken underbar programledare och framförallt människa. Om ni bara visste vad han har hjälpt och stöttat oss genom denna resa. Pär är en av dem som höjer hela programmet och framförallt är ärlig och äkta.
 
VIlket framträdande tyckte du att du gjorde bäst?
Jag är rätt nöjd med alla framträdanden på olika sätt men jag tror det står mellan could you be loved och pretty Young thing.
 
Kommer du spela i Göteborg någon gång?
Vi Idoler kommer till Göteborg den 23e November! :D
 
Som sagt fråga på mina kära läsare så kommer jag köra en fråga varje dag som jag väljer att svara på. Kommer nog bli ca tre inlägg per dag så glöm inte att kika in på bloggen lite då och då.
Stor kram till er alla!!!
 
 

Kommentarer

Postat av: Lelle

Publicerad 2013-11-06 14:24:28

Kommer ni idoler komma till Västerås nån gång? Vore grymt kul, alla är så sjukt duktiga!
Saknar att se dig på tv på fredagarna, men de glädjer mig att jag vet att vi komma se mer av dig i framtiden! Kram

Postat av: Amanda

Publicerad 2013-11-06 14:26:06

Kan du säga några städer ni kommer till? och vilka datum? Kram <3

Postat av: Anonym

Publicerad 2013-11-06 14:40:39

Hej Miriam! Vill först börja säga att du var tööööng hela idol resan stort grattis till dig som kom så långt! :) min fråga är något mer privat den dom andra men här kommer den iallafall :P varför gjorde du och Anthony slut? Tror du att han ångrar att han släppte taget om dig nu när du lyckas med musiken och han knappt gör framsteg alls? :)

Postat av: Julia

Publicerad 2013-11-06 14:42:29

Kommer ni idoler till Örebro någon gång? :)

Postat av: Belmin

Publicerad 2013-11-06 14:52:47

Du är så otroligt bäst!!! De ska du veta!! Vilka städer kmr ni komma till? :)

Postat av: tove

Publicerad 2013-11-06 15:00:18

Hej bästa Mirmiam! :D min fråga till dig är vilka som var ditt bästa stöd under idoltiden, alltså bland de som själva inte medverkade i idol :) kramis

Postat av: Hej

Publicerad 2013-11-06 15:03:53

Jag träffade dig för fyra år sen när du var på besök i en av dina gamla skolor. Då sjöng du för oss och gav oss din autograf :) men jag har tappat bort min xD var ju så länge sen ;)

Postat av: Vanessa

Publicerad 2013-11-06 15:28:38

Hej! Kommer ni komma till Södertälje någongång ? Kram!

Postat av: Anonym

Publicerad 2013-11-06 15:35:55

Du var jätte duktig känn dig stolt:) vem är din största idol?

Postat av: Isabel Tränk

Publicerad 2013-11-06 15:42:40

Hur klarar sig idolerna ekonomiskt och hur kan deltagarna få ledigt från jobb/skola för en sångtävling på obestämd tid?

Postat av: Anonym

Publicerad 2013-11-06 15:47:25

Känner du att många vill bli din vän efter des ett dig på idol?

Postat av: Anonym

Publicerad 2013-11-06 15:48:37

Skulle du kunna med mindre, typ 95, 96, 97?

Postat av: Anonym

Publicerad 2013-11-06 15:49:10

Skulle du kunna umgås med mindre från typ 96or till 97or?

Postat av: Anonym

Publicerad 2013-11-06 15:49:25

Kommer ni till Ö-vik nån gång?
Du är bäst <3

Postat av: Clara

Publicerad 2013-11-06 16:03:59

Hej skulle ha varit jättekul om du hade kollat min blogg och kommenterat! Jag har bloggat sen april, jag har följt dig genom idol och tycker det var skit dåligt att du åkte ut. Du har rösten som alla tjejer drömmer om. Själv älskar jag att sjunga men det är inte så många som vet det. Jättekul att du ha skapat en blogg! <3

Postat av: Felicia

Publicerad 2013-11-06 16:07:22

Hej! Jag älskar dig Miriam!♥♥


Min fråga är: Om du får välja någon av deltagarna som du kom närmast i Idol, vem skulle de vara?♥
Tacksam för svar!♥ Massa kramar till dig!♥

Postat av: Pia

Publicerad 2013-11-06 16:10:31

hej! Jag har följt dig genom hela idol och tycker va hur cool och bra som helst! Blev helt förstörd när du åkte ut, jag trodde du skulle va med i finalen i Globen, jag vet att vi kommer få se dig i framtiden och att du kommer att bara göra bra musik, för du är en bra människa!

Men jag har en fråga till dig Miriam, vilka 2 tror du kommer komma till finalen nu? och varför?
Kramar! <3

Postat av: Malin

Publicerad 2013-11-06 16:26:33

Hej! tycker du är s himla grym på att sjunga! Du äger scenen! Var och lyssna på dig och andra idoler när ni var i valbo och det var magiskt! Jag undrar var ni kommer att spela/sjunga härnäst? Kommer ni till borlänge något?

Postat av: Anonym

Publicerad 2013-11-06 16:33:18

Hej Miriam, jag röstade på dig hela din resa och när jag såg att du åkte ut så ville jag bara gråta.
Men min fråga är nog inte så speciell.. Känner du någon som heter Denise?

Postat av: olivia

Publicerad 2013-11-06 16:35:13

hej! du kanske inte minns mig de var jag som ville ta kort med dig själv när ni var på tele2 arena, Du kanske inte minns men försök! jag kan säga en sak du sa till mig :D nu gör vi en ful grimas när vi skulle ta kort med min mobil, och dem där bilderna, och autograferna kommer ja spara i mitt hjärta och i gott förvar ska du veta, och när ja sog dig på tv på idol för första gången, och du precis hade sjungit klart visste ja att de var du som ja ville bli när ja blir stor, och färga håret,och ja man kan säga att du är en stor och go förebild för mig ska gudarna veta,när du åkte ut grät ja och min lillasyster ja kunde inte sluta gråta så ja tog fram min mobil satte på en låt som du hade sjungit innan, och tittade på våra bilder tillsammans och till sist kunde ja somna, men ja var deppig i fleera fleeeerrraaa dagar kanske 8-10 dagar, ja ville inte se idol mer för att inte miriam bengtsson var med och sjöng med sin fantastiska röst :( 1000 kramar från ditt största fan!!

Postat av: victoria

Publicerad 2013-11-06 16:45:39

Hej miriam! Tyckte du var bäst av alla idolerna, och kevin! Vem tycker du är bäst och ska vinna? Hur var stämningen mellan er idoler? Var ni vänner elr var det spänt mellan er? Kram :*<3

Postat av: Anonym

Publicerad 2013-11-06 17:04:28

Kommer du söka till idol nästa år?

Postat av: Amanda

Publicerad 2013-11-06 17:05:32

Hur mycket betyder dina fans för dig? :)

Postat av: Felizia

Publicerad 2013-11-06 17:07:00

Kommer du söka till idol nästa år?

Postat av: Alicia

Publicerad 2013-11-06 17:25:12

Kommer du kommer till Kalmar och sjunga eftersom det är din hemstad?

Postat av: Lovisa

Publicerad 2013-11-06 17:25:31

Kommer ni idoler/du till Luleå? <3

Postat av: Avve

Publicerad 2013-11-06 18:14:08

Heeeii fina Goa du! Jag undrar vem du tycker är den bästa som kom till topp 12 i idol i år? Alltså sjunger bäst! Välj en eller 2. Kramar o pussar till bästa mirre!

Postat av: Elin

Publicerad 2013-11-06 18:47:09

Kommer ni idoler till Örebro? :)

Postat av: Agnes

Publicerad 2013-11-06 19:26:10

Du är skitaduktig!
Hur långt ska man sjuna i idol auditionen?
Din blogg är garanterat en sådan jag kommer följa!
Du kan ju kolla min blogg en gång också.
Oj nu blev jag ett sånt där jobbigt fan som inte ger sig i första taget!
Har du gått på någon aktivitet när du var yngre?
Önskar dug ett stort lycka till i framtiden!

Postat av: Anonym

Publicerad 2013-11-06 20:42:06

Kommer ni till Södertälje ? Puss

Postat av: Anonym

Publicerad 2013-11-07 22:23:44

Vilka städer kommer ni idoler att besöka och ha autografsignering mm? Skriv gärna datum eller länka en hemsida där man kan se datum och städer.

Postat av: Anonym

Publicerad 2013-11-07 22:24:03

Vilka städer kommer ni idoler att besöka och ha autografsignering mm? Skriv gärna datum eller länka en hemsida där man kan se datum och städer.

Postat av: Anonym

Publicerad 2013-11-08 08:35:13

Vart i Göteborg ska ni sjunga och skriva autografer? :)

Postat av: Sofia

Publicerad 2013-11-13 18:09:02

Ja ni kommer till Göteborg!!
När får vi mer detaljer om det?
Tid och plats? :D

Postat av: anonym

Publicerad 2013-11-23 19:14:15

vart köpte du din jacka som du har på bilden på idol skivan? förlåt för den konstiga förklaringen. PS älskar dig och din musik/röst

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela