Miriam Bengtsson

Jag har börjat blogga!

Publicerad 2013-11-05 21:57:58 i Allmänt,

Hej fina, fina läsare!
Vad glad jag blir att ni har hittat hit till min blogg! Jag hoppas ju självklart dem flesta av er kommer fortsätta att följa min blogg och därmed min resa inom musiken. För här tänker jag skriva om alla mina innersta tankar och allt som händer i min vardag. Det kommer främst handla om min musikkarriär, styling och kläder.
 
Jag vill börja med att tacka alla underbara fina människor som röstade på mig under min fantastiska idolresa. Shit, jag trodde aldrig, aldrig, aldrig att jag skulle ta mig till topp 8!! Men hoppades självklart på att gå ännu längre när jag väl hade gått så långt. Men en sak vet jag. Utan er, alla ni som ser mig som eran förebild eller idol, alla ni som röstade på mig, alla ni som tycker om mig, alla ni som stöttar mig och skriver fina saker. Utan er hade jag ALDRIG kommit såhär långt. Jag ångrar inte min tid i idol, den har varit helt otrolig! Satan vad jag har lärt mig mycket, träffat underbara människor, både idolerna, produktionen, stylisterna, ljud och teknik snubbarna och sminksöser. Visst har jag varit lite nere och ledsen över att jag åkte ut men mitt största fokus just nu är att fortsätta. Fortsätta kämpa och lyckas inom musiken. Jag hade sökt till idol två gånger innan och x-factor en gång. Och även fast jag/vi var helt förkrossade efter att inte ha gått vidare till fredagsfinalerna i x-factor så gav jag inte upp. Till slut kom jag till topp åtta i idol. SÅ SNÄLLA NI! Sluta ALDRIG, ALDIRG kämpa. Jag ska kämpa nu och har massor med projekt och grejer på gång. Men det kommer inte självmant. Det spelar ingen roll om man har varit med i idol, man måste fortfarande FORSÄTTA KÄMPA.
Tack ännu en gång till alla fina människor som hjälpt mig på många olika sätt genom idol.
Nu kom bilderna huller om buller. Men här är min resa från början till slut.
Om ni har ännu fler frågor angående min resa så fråga på, så ska jag försöka svara så gott det går!
/Miriam

 

Kommentarer

Postat av: Dennis

Publicerad 2013-11-05 22:05:00

Du är fruktansvärt vacker! Röstade på dig ett antal gånger under din idolresa, du har en fantastisk röst! Keep up the good job! Du kommer gå långt :)

Postat av: Belmin

Publicerad 2013-11-05 22:06:48

Hej! Du är sån otrolig bra förebild och idol! Röstade på dej varje gång, va så nervös varje gång i resultatet för att jag ville att du skulle gå vidare! Ska följa din blogg och man ska verkligen aldrig ge upp! :)
Jag undrar om idol var som du trodde att det va och vilket framträdande du tycker att du gjorde bäst! Jag tycker alla! Men End of Time är helt världsklass när du sjöng den! Du är bäst! Och du har iaf mig som kommer att följa din resa! Finns ingen tvekan om att du kommer stå i världsarenor en dag!!!! MVH Belmin 13 år :)

Postat av: Gabriella Johansson

Publicerad 2013-11-05 22:07:17

hej miriam. gud vilka kanon bilder på dig allstå. jag måste fråga hur kändes det att söka till idol igentligen och hur länge har du sjungit. Du var verkligen bäst i idol tycker jag och älskar din sång röst som tusan. Vad tyckte du igentligen om idol juryn. skulle verkligen vilja ha din autograf nån gång också. Kan inte du komma till trollhättan och sjunga det hade varit as kul och se dig miriam och vill gärna se dig o träffa dig också. Hälsningar Gabriella som har följt dig i idol

Postat av: fritzhof14

Publicerad 2013-11-05 22:10:22

Hej, du var grym i idol! Vilka fina bilder. Jag älskar att du är dig själv! Jag älskar också din stil och ditt hår!♥ du var helt klart bäst! Kram

Postat av: Sara Hedén

Publicerad 2013-11-05 22:12:06

Du var helt klart favoriten i Idol! ♥ Sedan du lämnade idol så kollar jag inte längre så mycket på idol :/ Kram till dig ♥

Postat av: Ofelia rombin

Publicerad 2013-11-05 22:12:32

Hej finaste Miriam! Ville bara säga tack för att du finns!
Följde hela din idol resa och röstade minst 10 gånger per program på dig. Ville verkligen att du skulle vinna. När jag såg dig på audition på tv så blev jag chockad: "fan vilken cool brud".
Jag hejade på dig från början till slut, men ännu är det inte slut, du har hela din musik karriär framför dig och jag är ett stolt fan av dig.
Älskar din stil och din egna ton på rösten, villket får mig att vilja satsa mer på min sång.
Det var när jag såg dig som jag bestämmde mig för att söka till idol.
Skulle betyda guld om du började följa mig på instagram, för ett tecken på att du sett detta;) @ofeliarombin på ig. <3
Loveu!

Postat av: Moa

Publicerad 2013-11-05 22:13:18

Ska bli kul att läsa din blogg och följa din musikkarriär. De va tråkigt att du åkte ur idol för jag tyckte du va en av dom bästa! Men tror du kommer lyckas bra ändå för du är riktigt bra! Kram<3

Postat av: malin

Publicerad 2013-11-05 22:14:31

miriam du är verkligen super bra tänkte ja säga Först!! Men nu om man vill skriva me dig lite mer personligt! Har du nån kik elr snapchat? Isånnafall så va heteru?? Kram kram!!<3

Postat av: Saraaaa

Publicerad 2013-11-05 22:16:41

Finfina Mirre!! <3

Postat av: Elin Johansson

Publicerad 2013-11-05 22:21:39

Älskar dig Miriam, tror på dig! ❤️

Postat av: Anonym

Publicerad 2013-11-05 22:21:46

Du är så himla grym älskar dig . Din stil 😍 woow

Kan du göra en inlägg om dig personligt asså vart du kommer i från osv
Och ha en frågestund för att vi/jag har många frågor att ställa till dug , Puss

Postat av: Mini♥

Publicerad 2013-11-05 22:23:22

Hej Miriam!:D Jag tänkte börja med att säga att jag tycker att du är en helt fantastisk artist och sångerska. Tyckte du va bäst i IDOL, och jag blev rörd när jag såg dej sjunga "F*ckin perfect". Du är så himla grym och jag hoppas att du kan komma till Bålsta någon gång och hälsa på!;)♥♥ Kramar från Bålsta♥ :*

Postat av: Ida sandell

Publicerad 2013-11-05 22:23:38

Hej Miriam ...du var klart den bästa idolen jag har haft 👌du kommer alltid vara min idol ...allting på dig är perfekt 👌håret ,stilen ja allting ...ska du söka till melodifestivalen ???...sluta inte med att sjunga ,du kommer komma gätte långt 🎀💕💖😘❤️❤️🎤🎵🎶älskar dig 😘

Postat av: Saknademiriamidol <3

Publicerad 2013-11-05 22:28:36

Fortsätt kämpa det är bra att du alltid ska kämpa. Du har ju en helt fantastisk röst, så du kommer bli en stor stjärna<3 Är så stolt över dig bästa tjejen som finns MIRIAM <333

Postat av: Saknademiriamidol <3

Publicerad 2013-11-05 22:28:36

Fortsätt kämpa det är bra att du alltid ska kämpa. Du har ju en helt fantastisk röst, så du kommer bli en stor stjärna<3 Är så stolt över dig bästa tjejen som finns MIRIAM <333

Postat av: Ida Sandell

Publicerad 2013-11-05 22:29:11

Hej ...du var klart bäst på idol ,men synd att du fick lämna 😔..du kommer komma långt med musiken så fortsätt med det ,,.du är den bästa idolen jag har haft ...kommer alltid ha dig som idol ..älskar dig 😘😍😉🎤🎵🎶❤️🎀💖💕

Postat av: Anynoum

Publicerad 2013-11-05 22:44:57

Alltså hur ska man ha för fokus och för inställning om man skulle söka till idol, för jag har sett genom åren att det är då jävla tufft och komma med, men min fråga är nog mer hur ska man förhålla sig för att ja, men jag kommer komma med till fredags finalerna eller vad det än gäller, så skulle va jätte tacksam för att du skulle kunna svara på mina frågor, det är ganska viktigt men allafall du är grym att du tog dig såhär långt i tävlingen också, så ha det bra och fortsätt sådär. Kram

Postat av: Oscar

Publicerad 2013-11-05 22:57:31

Fortsätt köra hårt Miriam för om det är någon som rockar så är det verkligen du! Själv kan jag inte förstå hur du kunde åka ut då vissa andra fick stanna kvar meneeeh det är ju bara vad jag tycker, även om mycket av idol kan tyckas styras av tonårstjejers ideal:/// Idol stavas hädanefter M I R I A M enligt mig!

Postat av: Evy

Publicerad 2013-11-06 01:09:07

Jag tittade vaje gång på idol när du sjöng å ja röstade även varenda gång. Ja tyckte å tycker fortfarande du är en rejäält bra sångerska. Tyckte du va grym på scenen när du sjöng i idol. :D

Den dan ja fått veta om du släpper egen singel skiva eller eget album så vill ja köpa den för du sjunger såsom sagt såååå grymt BRA! :D
Kram kram ^^

Postat av: Tea

Publicerad 2013-11-06 07:43:52

Mirjam du var bäst i idol!
Det var JÄTTE synd.
När pappa berättade att du hade åkt ut så sa jag:
- nu skojar du väl?
Men nej han skojade inte.
Jag kommer aldrig sluta följa dig,lyssna på dig eller sluta läsa din blogg för du är så jäkla grym..
Du var helt överlägsen i Idol.
Jag har lagt din blogg som app på min hemskärm på min mobil:)
Så snälla fortsätt:)

Postat av: Felicia

Publicerad 2013-11-06 12:32:12

Haha! Jag är tydligen inte ensam om att vilja kommentera och skriva en hel novell till dig ;-) Så istället hoppar jag över novellen och säger kort att jag tycker du verkar så cool. Din stil, din sång och din fina personlighet (vad jag vet iallafall) känns så rätt liksom. Jag är väldigt glad att se att det finns fler som aldrig slutar kämpa. Man ska aldrig sluta jobba för sina drömmar. Jag gör själv allt för att nå dit jag vill och kommer sakta men säkert närmare min dröm för varje dag :-) Du är grym! :-)

Postat av: gabriella

Publicerad 2013-11-06 15:23:44

vart har du köpt din svarta bomberjacka som du har på bilden när du gör din audition?? :D skit snygg

Postat av: Lucia

Publicerad 2013-11-06 15:27:07

Jag älskar dig miriam hatar att du åkte ut du är min idol😘

Postat av: Robert

Publicerad 2013-11-06 15:33:04

Hej! ONG du var en av mina favoriter i historien och jag hamnade i chock när du åkte ut.
Jag har fortfarande ångest för jag fattar ingenting att resultatet blev så men keep going och jag hoppas att du är med i Melodifestivalen och vinner och även vinner Eurovision.
:)

Postat av: Dissi

Publicerad 2013-11-06 18:18:26

Hejsan! Jo jag undrar, vilken grupp var du med i i xfactor? Kraaaaaamar och pussar mvh Dissi

Postat av: Sara

Publicerad 2013-11-06 23:49:25

Jag följer inte idol men tittade varje avsnitt i början. Du var en av mina favoriter faktiskt! Blev lika nervös varje gång och hoppades verkligen att du skulle gå vidare men som vanligt går inte mina favoriter vidare :( Grym är du iallafall!

Postat av: Klara

Publicerad 2013-11-12 17:13:12

Superfint skrivet <3

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela