Miriam Bengtsson

#FUCKCANCER #tillsammansmotcancer

Publicerad 2013-11-06 17:30:00 i Allmänt,

Jag hoppas att ni tittade på cancergalan! Som ni kanske vet så fick åtta av oss idoler turen att medverka i denna fantastiska gala. Vi fick i uppdrag av Laila att hedra och avsluta Edvin Bergs inspelade cover. Det var Edvins dröm att beröra människor och vara med i idol. Vi fick chansen att uppfylla Edvins dröm vilket var helt magiskt. Jag är så tacksam för att jag har fått vara med om detta och känner mig riktigt hedrad som både fick vara med på cancergalan och uppfylla Edvins dröm. Nu när musikvideon till låten "I will be here" som ligger etta på Itunes och tia på spotify äntligen har kommit ut tänkte jag att det passade bra med ett litet "fuckcancer" inlägg.
 
Ni som såg cancergalan kanske också såg att jag gjorde ett litet inslag där jag berättar att både min mamma och min mormor har haft cancer. Min mamma hade bröstcancer men stark som hon är överlevde hon den. Mamma mår bra idag och är frisk. Jag är så tacksam för att ha kvar min mamma i mitt liv. Hon är mitt allt, jag och mamma har bott själva sen jag var fem även fast jag har både en storebror, lillebror, lillasyster och pappa. Så jag och mamma har kommit varandra väldigt nära. Hon är min bästa vän och den enda som känner mig på riktigt. En hemlis om mig är att jag är VÄLDIGT "mammsig". Riktigt hur mycket ska vi inte gå in på för då blir det pinsamt haha. Jag är tacksam att ha mamma kvar men samtidigt önskar jag att mormor fortfarande var i livet. Mormor hade också bröstcancer och överlevde den men dog sedan i lugncancer 61 år gammal. Mormor dog alldeles för tidigt. Det var alltid jag, mamma och mormor, och mormor var som min andra mamma. Jag vet att mormor är stolt över mig vart hon än är och hon har hjälpt mig att komma såhär långt. Hon är min skyddsängel och vakar över mig hela tiden. Men det betyder inte att jag inte saknar mormor alldeles för mycket<3
 
 
Här är musikvideon.
 
 
Här är vi när idolerna uppträder på cancergalan, här får ni även veta mer om Edvins historia som är väldigt rörande. Jag råder er att ge en liten stund av er tid för att på riktigt bli berörda av Edvins låt.
 
 

Kommentarer

Postat av: Clara

Publicerad 2013-11-06 17:51:48

I Will Be Here är låten som spelas i mina hörlurar hela tiden. När jag såg du och dem andra idolerna sjunga den så grät jag. Texten och låten är så otroligt fin! #FuckCancer

Postat av: Didier

Publicerad 2013-11-06 17:56:49

fett nice. du är så duktigt Miriam

Postat av: Sofia

Publicerad 2013-11-06 18:24:46

Jag vet inte hur många gånger jag har lyssnat på "I Will Be Here"... Det är en extremt fin och jättebra låt... Jag blir alltid lika berörd och känslosam när jag hör den. ❤️
Tycker att du är jättebra Miriam och jag tycker att det är jättesynd att du åkte ut ur idol... Du var en av mina favoriter i årets idol och jag lyssnar ofta på din låt på skivan...
Hoppas verkligen att du fortsätter med din musik för du är så bra....
Lycka till i framtiden ❤️

Postat av: Julia

Publicerad 2013-11-06 18:24:52

Åh.. Min mormor dog också tyvärr för tidigt. I cancer.. Hon fick lever cancer och blev bara 55.. Det gick för snabbt och jag saknar henne något så enormt! <3

Postat av: Sabina

Publicerad 2013-11-06 18:31:02

Låten som ni sjunger är verkligen en fin låt :)

Postat av: Emma. I :)

Publicerad 2013-11-06 20:35:32

åh miriam, jag är så glad att jag har dig.
Igår 5/11 dog min mamma i hudcancer, och du och dom andra idolerna är så stort stöd för mig, älskar er <3

Postat av: Elin

Publicerad 2013-11-11 23:30:47

Jag får verkligen upp hoppet av att läsa att andras mammor har överlevt bröstcancer. Så mycket. Min mamma fick diagnosen i somras och har sedan dess gått igenom flera operationer, en del akutbesök och är nu mitt under cellgiftbehandlingen. Jag måste bara säga att du måste vara en av världens starkaste, som orkade dig igenom allt. Jag känner dagligen hur svårt det är och kommer bli längre in i allt, osäkerheten och rädslan som aldrig försvinner - så, du ska veta att du är en otroligt stark människa och jag ser verkligen upp till dig för det. <3

Postat av: Elin

Publicerad 2013-11-11 23:39:45

Har du några bra tips om hur man tar sig igenom sånt här på bästa sätt får du gärna dela med dig av det, skulle verkligen vara så bra att höra sånt från någon som gått igenom precis samma sak. <3

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela