Miriam Bengtsson

DAGENS FRÅGA!

Publicerad 2013-11-12 16:44:07 i Allmänt,

Jag har ju lovat er att ni ska få EN dagens fråga, VARJE DAG! Här väljer jag ut en utav alla era frågor som ni kommenterar här på bloggen varje dag. Så det gäller att fråga och kommentera hela tiden så att kanske just DIN fråga blir "Dagens fråga". Om ni även har en blogg eller ett instagramkonto så skriv det i kommentaren så kommer jag även shoutouta den här på bloggen OM din fråga blir "dagens fråga".
 
 
Från: Mikaela
Hej, jag undrar vart du köper dina kläder? Tips på hemsidor mm?
Mina favoritaffärer är Topshop, urban outfitters, beyond retro, weekday, Bikbok, Caliroots, American apparel, indianastore, Americana, skouno, zara och H&M ska vi såklart INTE glömma. Sedan har jag galet många fler affärer som jag gillar.
Hemsidor jag gillar är väldigt svårt, jag shoppar inte så mycket på nätet men jag gillar nelly.com där kan man alltid hitta billiga men snygga saker. Sedan såklart river Island, med rihannas grymt snygga kollektion.
Jag tänkte utveckla mitt svar och lägga upp lite bilder på mina kläder vart dem är ifrån.
 
Här är den klassiska bombarjackan som många av er har frågat om. Denna jacka är från en affär som heter indianastore som ligger på gamla brogatan 28, på denna gata hittar ni också Americana och skouno. Här är indianastores hemsida www.indianastore.se
 
Det var denna jacka jag hade på mig på min första audition
 
Sedan har vi min andra jacka som också är en typ av bombarjacka. Denna jacka är köpt på Beyond retro där man kan hitta många unika second hand kläder. Beyond retro ligger på Drottninggatan 77 men har även många fler butiker i Sthlm och andra städer. Här är deras hemsida. www.beyondretro.com/sv/
 
Denna jacka hade jag på mig på pressreleasen av idol och den är med på många bilder som tidningar och press har använt sig av. Här är den och jag på omslaget av en tidning från kalmar.
 
Topshop är lätt min bästa butik och många av mina kläder och speciellt smycken kommer därifrån. Jag har precis köpt en ny jacka därifrån och på tal om nya kläder måste jag börja lägga upp alla mina nya inköp här på bloggen! Alla fall denna jacka är nyinköpt från topshop. Här är hemsidan www.topshop.com
 
Som sagt är många av mina andra kläder också från topshop. Här är en bild från kvalveckan där både min tröja och kjol är från topshop.

Jag ska absolut inte dölja att en av mina stilinspirationer är rihanna och jag älskar hennes kollektion från river Island. Många av mina kläder under fredagsfinalerna har kommit därifrån. Det enda plagget jag själv äger därifrån är min långa svarta klänning som jag hade på mig på sista dagen på slutaudition. Hemsidan hittar ni här www.riverisland.com
Här under mina framträdanden under idol har jag hel outfits från river Island.
 
Till sist lite sko tips. Jag har köpt vissa av mina klackskor på nelly.com
 
Och andra par från zara

Till sist alla mina sneakers som antingen är från caliroots eller footlocker. www.caliroots.com och www.footlocker.com

Lite slitna nu dock haha! Hoppas att jag har hjälpt er så mycket jag kan!
Håll ögonen öppna för ännu ett inlägg ikväll!
 

Kommentarer

Postat av: Belmin

Publicerad 2013-11-12 16:58:51

Hej Miriam! Som jag skrivit tidigare så är du ju helt fantastisk artist,men min fråga är: Vad är din högsta ,absolut högsta dröm? Idol borde ju ha varit en stor dröm, men en dröm som verkligen är din största dröm! Du är helt fantastisk artist,men de vet du redan!
Insta: @belmin99nuhic ;)

Postat av: Anonym

Publicerad 2013-11-12 17:37:47

Hej Miriam,
jag är ett GAAALEEET STORT FAN av dig och verkligen älskar dig och det du gör ! Du var en riktig solstråle som dansade dig igenom Idol och gjorde Idol så mke roligare att kolla på. Nu till min fråga haha.
Kommer du/ni att uppträda och ha fler träffar med dina fans i Stockholm? Om du inte ska det, kan inte du typ fixa en träff själv? Att du bestämmer en tid på en plats och att vi kan komma och hälsa på dig? Skulle vara såå COOLT !
PUSS :-*

Postat av: Linda

Publicerad 2013-11-12 18:06:52

Hej,
Nybörjare på att blogga = nybörjare på bloggdesign.
Hjälper dig mer än gärna att fixa i ordning en stilren och snygg design.
Kan skapa fram precis vad som helst!

Min design som jag har på min oaktiva blogg är en simpel och görs på en kväll.

Hör av dig på mejl om du är intresserad!

Postat av: Josefina

Publicerad 2013-11-12 18:22:20

Tack för inspirationen och för att du vill dela med dig om vart kläderna är ifrån, inte alla som vill säga det faktiskt. Gillar din stil, skön och du är grym på scen!

Postat av: rosa

Publicerad 2013-11-12 20:19:40

Vad har du för sexuell läggning, skulle du kunna tänka dig att vara med en tjej och är du i något förhållande just nu? :)

Postat av: Madde

Publicerad 2013-11-12 21:07:47

Hej!
Du vet att du skrev att ni idoler skulle komma till Göteborg den 23november. Vart i Göteborg och vilken tid? Vilka idoler kommer? Snälla svara för vill verkligen träffa er!

Postat av: miriam

Publicerad 2013-11-12 21:24:47

hej jag undra en grej, på foot locker så har tjejer nästan inga snygga sneakers o på din blogg se man snygga sneakers..köper du det på kille avledning?

Postat av: Felicia

Publicerad 2013-11-12 22:54:01

Hej!
Det skulle vara jätte kul om du hade en träff där man kan träffa dig. T.ex som fan event, som JEM hade hehe, det är sjukt kul och skulle vara väldigt kul att få träffa dig där. Innan du sökte till idol så har jag varit ett fan, har sett di lite med JEM ;) Du är magisk, bästa Miriam!

Postat av: Anonym

Publicerad 2013-11-13 16:50:41

OMG jag älskar ocksa river island rihanna!<3

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela